INTEGRAL COOPERATIVA DE SALUT

● Coneixes el seu Impacte?

Foto socias Integral Cooperativa Salut
Integral, cooperativa de Salut és un projecte cooperatiu de salut integral . Fa més de 38 anys que acompanyen i milloren la salut física, mental, emocional i espiritual de les persones, organitzacions i comunitats. Ofereixen serveis de salut ( consulta i assessorament), activitats de divulgació ( conferències i publicacions) i formacions ( cursos i tallers).

L’ Esmeralda Imaz  és  sòcia i gerent de la cooperativa des del 2018 i actualment s’ocupa de la Gerència i la Comunicació de la Cooperativa. La seva passió és fer escapades a la natura i gaudir de la vida amb la seva família nombrosa i els amics.

Foto Esmeralda Imaz

Què és el que més t’impacta de la teva cooperativa?

El camí recorregut, la resiliència i adaptabilitat de la cooperativa i sobretot les més de 40.000 persones acompanyades durant els seus processos vitals en aquests 38 anys.

És una iniciativa col·lectiva, per satisfer les necessitats de les professionals i usuàries dels serveis de salut amb un funcionament democràtic, amb perspectiva feminista, coherent amb els nostres valors i amb voluntat de transformació social, contribuint a l’economia social i solidària.

Entenem Integral com un organisme viu, i les sòcies treballem pel compliment de la seva missió fundacional d’acompanyar i millorar la salut física, mental, emocional i espiritual de les persones i comunitats.

Una cooperativa de salut per cuidar i ser cuidades.

Quan vau començar i per què?

Fa més de trenta-vuit anys (1985) que, a partir de la revista “Integral” (1978), centrada en l’ecologia i la salut, va néixer “Integral, centre mèdic i de salut”, un centre de medicina integrativa i de salut revolucionari en el seu temps, pel treball en equip i el seu abordatge multidisciplinari i holístic de la persona, de l’alteració de la salut i del tractament.
Durant tot aquest temps el projecte ha anat evolucionant fins a esdevenir “Integral, Cooperativa de Salut ”, una cooperativa de treball associat sense ànim de lucre.

És una iniciativa per a millorar la salut (física, mental, emocional i espiritual), que ofereix serveis amb una visió holística, posant les persones al centre, facilitant el seu autoconeixement, autonomia, empoderament i desenvolupament més conscient i responsable de la salut i la del seu entorn. Ens proposem que el pas per la consulta aporti un canvi qualitatiu a la vida de les persones, i també, com a projecte, formar part activa d’un canvi cap a una societat més sana i sostenible.

Quantes persones formeu part del projecte?

Som 3 sòcies treballadores ( Rosa Chacón, terapeuta familiar sistèmica , Aurea Gómez, terapeuta manual i jo, Esmeralda Imaz, que porto la Gerència), 1 soci col·laborador ( Pedro Ródenas, metge naturista i fundador d’Integral, Centre mèdic i de salut, 2 treballadores i 22 professionals col·laboradors amb els següents perfils : osteòpates, fisioterapeutes, acupuntores, metgesses, infermeres, pscinoneuroinmunòloga, psicòlegs, psicoterapeutes, psiconutricionista, terapeutes manuals, oncòloga integrativa, kinesiòloga, naturòpates, optometrista i terapeuta visual i artterapeutes.

Integral cooperativa salut

Què us fa diferents d’altres entitats / empreses com la vostra?

Cada organització té la seva pròpia energia.
La nostra es configura per la suma de les nostres singularitats com a persones, pluralitats professionals i pel compromís comú d’aportar el millor de nosaltres per continuar evolucionant com a grup.
Ens uneix un propòsit vocacional de servei i treballem internament per posar consciència en allò que oferim i donar-li coherència amb allò que fem.

Com us veieu en el futur?

Ens agradaria ser el referent de salut de totes les persones que tenen una mirada alineada amb els valors de l’ESS (suport mutu, autonomia, democràcia, solidaritat, consum responsable i de proximitat , ecofeminisme, ecologia,…) i que això sigui sostenible per l’organització i les persones que formem part.

Estem en un moment complex, ja que en el context de crisi econòmica i l’increment del cost de la vida, la majoria de les persones de la ciutat de Barcelona no tenen possibilitat d’accedir als nostres serveis de salut integrativa. Això fa que el projecte necessiti suport econòmic per poder sostenir-se i fer accessible els nostres serveis a tota la comunitat.

Quin suport heu rebut de Seira Impuls Cooperatiu i a què ha anat destinat?

Vam signar un prèstec participatiu a l’octubre del 2022 necessari per la sostenibilitat del nostre projecte. A més d’assessorament per l’elaboració del nostre RRI, que encara estem treballant, i per la justificació de subvencions.
Estem molt agraïdes pel suport de Seira, per les facilitats, l’empatia i tracte humà dels seu equip.

sessió teràpia sistèmica integral cooperativa

● Objecte de la inversió

Enfortir l’estructura de la cooperativa

● Tipus d’inversió