TUGAS I COMPANYIA

● Coneixes el seu Impacte?

Montse i Imma de Tugas i companyia
Tugas i companyia és un projecte cooperatiu dedicat a la producció d’horta i fruita ecològica al Parc Agrari del Llobregat.

La Imma Tugas és sòcia de la cooperativa des de la seva fundació i actualment s’ocupa de la producció. La seva passió és el camp, fer créixer aliments sans i fer-los accessibles a la població.

Imma de Tugas i Companyia

Què és el que més t’impacta de la teva cooperativa?

El que més m’impacta de la nostra cooperativa és el profund compromís amb la sostenibilitat i el respecte pel medi ambient.

Els nostres camps, situats a prop de Barcelona, es dediquen al conreu d’una àmplia varietat de productes ecològics, tant d’horta com de fruita, prioritzant sempre pràctiques agrícoles responsables.

Però el que realment marca la diferència és la nostra aposta per la col·laboració: no només ens centrem en la producció sostenible, sinó que també donem suport a altres projectes cooperatius, creant una xarxa de sinergies que impulsa un model agrícola més just, solidari i respectuós amb la natura promovent d’aquesta manera la sobirania alimentària.

Quan vau començar i per què?

Fa un any vam iniciar aquest projecte amb l’objectiu clar de donar visibilitat a la pagesia de proximitat, treballant plegats amb altres iniciatives cooperatives.

Ens va moure el desig de promoure un model agrícola sostenible i compromès amb el medi ambient, fomentant una relació més directa i conscient entre el productor i el consumidor.

Quantes persones formeu part del projecte?

Actualment, el projecte està format per dues sòcies treballadores i dos treballadors. A més, estem a punt d’incorporar més persones a l’equip.

Què us fa diferents d’altres entitats com la vostra?

El que ens fa diferents d’altres empreses és el nostre profund compromís amb la promoció i divulgació dels valors que defensem: el consum de productes de temporada, ecològics i de proximitat.

Ens apassiona ser un motor de canvi, inspirant les noves generacions a conrear la terra de manera sostenible i a mantenir-la fèrtil per al futur. A més, creiem en la col·laboració i en l’aprenentatge constant per avançar cap a una agricultura més natural, sempre amb l’objectiu d’oferir productes a un preu just per als consumidors i garantir una remuneració digna per als agricultors. La nostra diferència rau en la voluntat de crear un impacte positiu en la societat, l’agricultura i el medi ambient.

Com us veieu en el futur?

Ens imaginem com una cooperativa agrícola de referència que no només impulsa la producció d’hortalisses i fruites ecològiques, sinó que també, a través de la intercooperació, genera oportunitats laborals estables i de qualitat.

A més, contribuïm activament a la consolidació de la sobirania alimentària, promovent un model de producció sostenible i just per al territori i la comunitat.

El nostre futur passa per ser un agent clau en la transformació cap a un sistema alimentari més equilibrat i resilient, que beneficiï tant les persones com el medi ambient.

Quin suport heu rebut de Seira Impuls Cooperatiu i a què ha anat destinat?

Hem rebut tant finançament com suport formatiu per al nostre projecte. Seira Impuls Cooperatiu ha estat una peça clau en obrir-nos les portes per formar part de la gran família cooperativa, i per això els estem profundament agraïts.

El seu recolzament ha estat essencial per impulsar la nostra iniciativa i fer-la créixer.

www.tugasicompanyia.cat

● Objecte de la inversió

Impulsar la nostra iniciativa i fer-la créixer

● Tipus d’inversió