La Fundació Seira té l’objectiu de donar suport financer a les empreses cooperatives a través de 4 eixos:

Orientació financera

La Fundació Seira cerca la millora de la cultura financera de les cooperatives donant suport al programa d’Orientació Financera de la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya. Totes les cooperatives federades poden accedir al programa d’acompanyament, sigui quina sigui la fase on es trobin del seu desenvolupament empresarial.

Formació

L’accés al finançament s’acompanya d’una formació adequada i actualitzada. La Fundació Seira acompanya les cooperatives amb propostes formatives concretes així com donant suport a la formació dels cooperativistes a través de les seves beques anuals i a través de la col·lecció de manuals i guies de finances.

Eines i instruments financers

La Fundació Seira treballa el desenvolupament programes financers i instruments mitjançant acords i convenis establerts amb entitats de la Xarxa Financoop, així com amb representants del sector financer tradicional. Al vostre servei trobareu una eina per a la planificació financera, així com microcrèdits, garanties, capitalització, inversions, circulant i tresoreria.

Xarxa Financoop

Amb la voluntat d’impulsar el sector financer de l’economia social i cooperativa, la Fundació Seira coordina la Financoop, una xarxa de catorze entitats públiques i privades que promou l’accés al capital i als serveis financers per a les empreses cooperatives. La Xarxa Financoop organitza regularment la Jornada Financoop.