Cultura Financera Cooperativa

Millorar el coneixement de la cultura financera és fonamental per desenvolupar amb èxit les iniciatives empresarials de l’economia social i cooperativa. La Fundació Seira aposta pels seus programes de sensibilització, d’orientació i la creació de noves eines per a que les cooperatives desenvolupin, autònomament, la seva activitat econòmica-financera. Ara també reedita el seu programa de beques per a la formació financera

Sensibilització Financera

L’equip de la Fundació Seira ha elaborat un pla de divulgació i  sensibilització integrat sobre les finances al servei de les cooperatives de treball associat. En aquestes conferències, s’hi treballen aspectes tan essencials com:

• Optimitzar dels recursos financers,
  • Planificació d’empresa
  • Negociació bancària i financera.
  • Informar sobre els nous instruments financers per a les cooperatives
  • Incorporar les noves tecnologies en l’àmbit financer de les empreses d’economia social i cooperativa.

Orientació Financera

La Fundació Seira té obert un programa d’orientació financera per a les cooperatives associades que integren a la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya o aquelles que estan creant-se en procés de creació. Seira pot ajudar-vos en un ampli ventall de supòsits:

• Orientació en l’elaboració dels plans de negoci mitjançant la xarxa de consultories federades.
  • Diagnosi de les necessitats financeres de les cooperatives.
  • Identificació de les solucions financeres més adequades per a cada situació.
  • Suport i acompanyament en la negociació bancària.
  • Prestació de garanties per facilitar l’accés al finançament.
  • Creació de nous instruments per donar solucions a les necessitats financeres no cobertes.
  • Seguiment dels resultats.

Eines Financeres

La Fundació Seira disposa d’eines adaptades a les empreses de l’economia social i cooperativa. Es tracta de programaris específics i de plantilles de documents reformulats per a cobrir les seves necessitats de les cooperatives de treball.  Icona Eina de planificació econòmico-financera per les cooperatives FemPla és una eina de planificació econòmico-financera per a cooperatives que aporta els elements necessaris per millorar la presa de decisions. FemPla està al servei d’aquelles cooperatives que desitgin millorar la seva planificació. També s’adreça a les persones emprenedores que es plantegen fer una projecció del seu negoci cooperatiu.

L’ús de FemPla permet a les cooperatives conèixer quines són les necessitats reals de finançament tant pel que fa a les inversions com pel circulant. També permet validar la capacitat de l’empresa per generar beneficis a futur i, d’aquesta manera, optimitzar els recursos financers existents a les cooperatives per complir els seus objectius empresarials.

Gràcies a l’eina, les cooperatives podran fer projeccions del compte de resultats a tres anys, de l’estat de tresoreria a dotze mesos, balanços de situació a dotze mesos així com ratis d’anàlisi econòmico-financera, instruments essencials per generar confiança entre les entitats bancàries tradicionals.

A més, FemPla permet descarregar fitxers i incorporar-los en la negociació. Per utilitzar-lo és essencial generar un nom d’usuari i un codi d’accés a través del següent enllaç .

Teniu un projecte per crear una cooperativa, una proposta d’expansió, i necessiteu suport en la recerca de finançament?

La Fundació Seira estudiarà el vostre cas. Podeu trucar al 933 324 181, o bé omplir el nostre formulari.

Notícies vinculades